Laserowe leczenie wysiłkowego nietrzymania moczu

Problem wysiłkowe nietrzymania moczu to problem dotyczący dużej ilości kobiet w Polsce. Najczęściej objawia się niemożnością utrzymania moczu przy kaszlu, kichaniu, bieganiu, dźwiganiu, zaraz po przebudzeniu po wstaniu z łóżka.

Pogarsza to znacznie komfort życia, utrudnia kontakty towarzyskie z obawy o przemoczoną bieliznę i przykry zapach.

Przyczyny nietrzymania moczu

Wysiłkowe nietrzymania moczu spowodowane jest osłabieniem włókien mięśni dna miednicy tak zwanych mięśni Kegla oraz zwiotczeniem ścian pochwy. Problem ten najczęściej występuje po porodzie lub u kobiet po okresie menopauzy. Inne przyczyny to otyłość, brak ruchu, infekcje układu moczowego.

Procedura zabiegu:

Leczenie wysiłkowego nieotrzymania moczu polega na przywróceniu napięcia i sprężystości mięśni dna miednicy oraz górnej ściany pochwy. W tym celu stosujemy metodę laserowego obkurczania pochwy laserem Erb-Yag Fotona Dualis SP. Laser powoduje namnażanie włókien kolagenowych i śluzówki oraz sprzyja obkurczaniu istniejących tkanek poddanych zabiegowi. Metoda prowadzi przede wszystkim do wzmocnienia powięzi wewnątrzmiedniczej, ścian pochwy oraz całego obszaru ujścia cewki moczowej, co powoduje zmniejszenie kąta nachylenia cewki moczowej oraz przywraca jej prawidłową funkcjonalność.

Ilość zabiegów:

Seria zabiegów dobierana jest indywidualnie, w zależności od stopnia rozciągnięcia tkanek. Zazwyczaj wystarcza wykonanie jednego zabiegu. Jeśli istnieje potrzeba procedurę można powtórzyć po miesiącu.

Przeciwwskazania do wykonania zabiegu:

•    infekcje pochwy
•    nowotwory